مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران:

طرح نسخه الکترونیک مهمترین گام در الکترونیکی کردن خدمات سلامت بود

طرح نسخه الکترونیک مهمترین گام در الکترونیکی کردن خدمات سلامت بود
تاريخ:نهم اسفند 1401 ساعت 08:56   |   کد : 20152   |   مشاهده: 4239

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: طرح نسخه الکترونیک مهمترین گام در الکترونیکی کردن خدمات نظام سلامت بود که در آینده نیز فواید زیادی از آن خواهیم دید و شکل جدید نسخه الکترونیک که مشکلات قبلی در آن برطرف شده، رونمایی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت سرمایه بیمه سلامت ایرانیان به نقل از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت، دکتر محمد مهدی ناصحی در اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت که در ساختمان ستاد این سازمان برگزار شد، افزود: در حال حاضر نیز داشته‌های زیادی از نسخه الکترونیک حاصل شده که تصمیم گیران نظام سلامت باید از آن استفاده کنند. نسخه الکترونیک با همکاری جامعه پزشکی، به روز رسانی شده و اشکالات آن تا حد زیادی برطرف شده است. امروز شکل جدید نسخه الکترونیک را با حضور وزیر بهداشت رونمایی می‌کنیم.

وی بیان کرد: با حمایت همه عوامل نظام سلامت از دولت تا مجلس و به خصوص کمیسیون بهداشت و درمان، سازمان بیمه سلامت ایران توانست در سال ۱۴۰۱ برنامه‌های موثری را اجرا کند. از جمله این موارد، بیمه رایگان بیش از ۶ میلیون نفر در کشور است. در حال حاضر می‌توان گفت که سازمان بیمه سلامت به طور مستقیم ۶ میلیون و ۴۵۸ هزار نفر را تحت پوشش بیمه رایگان قرار داده است که افتخاری برای کشور محسوب می‌شود.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران همچنین گفت: صندوق بیماران خاص و صعب العلاج نیز یکی از برنامه‌های مهم بود که به کمک مجلس شورای اسلامی اجرایی شد. در حال حاضر راه اندازی این صندوق منجر به کاهش هزینه‌های بیماران خاص و صعب العلاج شده است که می‌تواند یکی از برنامه‌های موفق نظام سلامت باشد و هزینه‌های سنگین این بیماران را کاهش بدهد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰۷ بیماری تحت پوشش صندوق بیماران خاص و صعب العلاج است. با همکاری معاونت درمان وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت ایران، ۳۱ بسته خدمتی برای این بیماران تعریف شده است.

ناصحی اظهار کرد: حدود دو سال است که نظام پرداخت در سازمان بیمه سلامت به روز شده است. پرداخت‌های الکترونیک به روز است. با توجه به کمبود منابع، تلاش می‌کنیم از داروخانه‌ها حمایت کنیم. پرداختی‌های مربوط به دی ماه نیز انجام شده است. پرداختی‌های مربوط به ارز دارو برای ماه گذشته نیز در روزهای جاری انجام خواهد شد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: توسعه خدمات در اتیسم و توانبخشی و ناباروری انجام شده که امیدواریم با حمایت جدی در بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه، بتوانیم اقدامات خود را به نتیجه بهتری برسانیم. در زمینه صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج هنوز نقص‌هایی وجود دارد و باید به مرور برطرف شود تا برای مردم نتیجه بخش باشد.

http://www.ihiic.ir/News/1/20152

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان