مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران:

تعهدات بیمه سلامت منجر به افزایش رضایتمندی مردم شده است

تعهدات بیمه سلامت منجر به افزایش رضایتمندی مردم شده است
تاريخ:هجدهم ارديبهشت 1402 ساعت 17:15   |   کد : 20168   |   مشاهده: 6265
مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران از دریافت بیش از ۲۵ هزار شکایت از ذینفعان سازمان بیمه سلامت که بیش از ۹۰ درصد از آنان مربوط به بیمه‌شدگان بوده در سال گذشته خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت سرمایه بیمه سلامت ایرانیان به نقل از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، سعید رحمانی با حضور در استان لرستان در اولین اقدام با مدیر کل و روسای ستادی بیمه سلامت لرستان دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۵ هزار و ۴۶۵ مورد شکایت از ذینفعان سازمان بیمه سلامت ایران دریافت شده است، گفت: شکایات دریافتی بیشتر در سه حوزه بیمه‌شدگان، پزشکان و موسسات تشخیصی درمانی و دفاتر پیشخوان بوده که بیش از ۹۰ درصد از شکایات مربوط به بیمه شدگان است.

رحمانی ادامه داد: سامانه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات، سامانه ارتباط مردم با دولت (سامد)، سامانه سازمان بازرسی کل کشور، مراجعه حضوری، تلفنی و مکتوب کانال های ارتباطی سازمان بیمه سلامت هستند که تا به حال بیشترین شکایات دریافتی از طریق سامانه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات بوده است.

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: معمولا موضوع شکایات بیمه‌شدگان اعم از نحوه برخورد ارائه‌دهندگان خدمت، رعایت اخلاق حرفه ای ارائه دهندگان خدمت، کیفیت خدمات ارائه شده، میزان هزینه پرداخت شده، پرداخت نشدن هزینه‌های درمانی، نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک و اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع است که در سال گذشته بیشترین تعداد شکایات بیمه شدگان مربوط به میزان هزینه پرداخت شده بوده است.

وی تاکید کرد: تعهدات و سهم سازمان و تلاش در جهت کاهش فرانشیز پرداختی به بیمه شدگان علاوه بر کاهش آمار شکایات باعث افزایش میزان رضایتمندی به مردم شده است.

رحمانی با اشاره به اینکه تا به حال اجرای طرح های مختلف توسط سازمان بیمه سلامت موفقیت آمیز بوده، اظهار کرد: به عنوان مثال پزشکی خانواده ذیل سیاست های نظام بوده و طبق چارچوب های ترسیم شده توسط وزارت بهداشت اجرایی می شود، لذا بیمه سلامت هم در این خصوص به وظایف خود عمل می کند.

وی بیان کرد: در بحث نظارت به موسسات تشخیصی درمانی طرف قرار داد معمولاً با چالش هایی رو به رو هستیم که باید به خوبی از این چالش ها استقبال و آنها را به فرصت تبدیل کرد تا بتوان خدمات خوبی را به مردم ارائه کنیم.

http://www.ihiic.ir/News/1/20168

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان