معاون سازمان بیمه سلامت:

اختصاص منابع به نظام پزشکی برای امضای الکترونیک نیازمند شفاف سازی است

اختصاص منابع به نظام پزشکی برای امضای الکترونیک نیازمند شفاف سازی است
تاريخ:سوم اسفند 1399 ساعت 15:47   |   کد : 30   |   مشاهده: 12833

معاون سازمان بیمه سلامت درباره درخواست سازمان نظام پزشکی مبنی بر اختصاص ۸۰ میلیارد تومان برای ایجاد امضای الکترونیک گفت: اگر قانون‌گذار تشخیص داده که به سازمان غیر دولتی برای امر خاصی بودجه اختصاص دهد، قطعا باید منابع آن را به صورت کمک از منابع عمومی تامین کند، نه آن‌که به محل حق بیمه حواله دهد.

دکتر مهدی رضایی افزود: در سال ۱۴۰۱ اعتبار مورد نیاز یا به عبارت دقیق‌تر حق بیمه‌ای که طبق قانون باید به سازمان بیمه سلامت اختصاص می‌دادند، ۲۰ هزار میلیارد تومان آن را نداده‌اند، آن وقت از این اعتبار نحیف به دیگران کمک می‌کنند؟ این موضوع واقعا قابل فهم نیست.

وی ادامه داد: قانون‌گذار، سازمان نظام پزشکی را در زمینه امضای الکترونیک برای اجرای کار انتخاب کرده و البته متولی اصلی وزارت بهداشت است، اما در این زمینه اظهارات متفاوتی وجود داشته و برخی در نظام پزشکی کمبود منابع و برخی دیگر امکانات فنی را مطرح می‌کنند.

رضایی بیان کرد: بحث امضای الکترونیک سطح بالاتری از امنیت را برای نسخ الکترونیک ایجاد و موضوع انکار ناپذیری را به قطعیت نزدیک خواهد کرد و مورد استقبال ما است.

وی ادامه داد: هر چند معتقدیم که در فضای فعلی کشور بدون امضای الکترونیک نیز خدمات قابل انجام است و نسخه نویسی الکترونیک در مقایسه با سایر محیط‌های کسب و کار هم تراز خدماتی مانند نظام بانکداری و قوه قضاییه است و مشکل خاصی را ایجاد نخواهد کرد.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: برآورد سازمان نظام پزشکی برای ما دارای ابهام است و آنها باید پاسخ این سوال را بدهند. هزینه‌هایی که سازمان بیمه برای سامانه‌های الکترونیک داشته کمتر از یک سوم هزینه‌ای است که سازمان نظام پزشکی صرفا برای امضای الکترونیک در نظر گرفته است.

http://www.ihiic.ir/News/1/30

برچسب ها :  بیمه سلامت
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان