سایر اخبار
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در پیامی به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی نوشت: نقطه عطف پویایی و چابکی روابط عمومی ارتباط موثر با افکار عمومی، اتخاذ سیاست‌های کارآمد سازمانی و گسترش حلقه ارتباطی با رسانه‌ها است.
مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران از دریافت بیش از ۲۵ هزار شکایت از ذینفعان سازمان بیمه سلامت که بیش از ۹۰ درصد از آنان مربوط به بیمه‌شدگان بوده در سال گذشته خبر داد.

مجری طرح معماری سازمانی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمه سلامت به عنوان یکی از حوزه‌های پیش رو در نظام سلامت باید بیشتر از سایر بخش‌ها در زمینه فناوری اطلاعات سرمایه گذاری کرده و زیر ساخت‌ها را برای استفاده از داده‌ها با حفظ محرمانگی، فراهم کند.

مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیماران خاص می‌توانند بعد از مراجعه به معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی، پوشش بیمه‌ای خود را به صورت رایگان از سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران دریافت کنند.

مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران از ارسال پیامک زمان اتمام پوشش بیمه برای بیمه شدگان این سازمان خبر داد و گفت: افراد می‌توانند با مراجعه به پنل شهروندی سازمان بیمه سلامت نسبت به تمدید بیمه‌ای خود اقدام کنند.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: تلاش کردیم در سازمان بیمه سلامت نگاه فنی و علمی داشته و حرکتی رو به جلو با محوریت بیمه شدگان داشته باشیم و برای مشکلات بیمه شدگان، راهکارهایی پیدا کرده و در جهت حل آنها قدم برداریم.
عضو هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران گفت: از کلیه روش‌ها و راهکارهای اساسی در جهت منافع مردم در راستای توسعه عدالت در سلامت استفاده می‌کنیم.

وزیر بهداشت گفت: راه حل مشکلات سلامت مردم در بیمه‌هاست و هرچه بیمه‌ها قوی‌تر شوند، موفق‌تر خواهیم بود، زیرا بیمه‌ها می‌توانند هزینه‌ها را کنترل کنند و شاید راهکارهایی مانند تجمیع بیمه‌ها یکی از راه حل‌ها باشد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از نگرانی‌های ما، تامین منابع مالی طرح دارویار است و امیدواریم منابع مالی مربوطه توسط سازمان برنامه و بودجه به موقع تامین شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: برای اولین بار در صندوق بیماران خاص و صعب العلاج، ۵ هزار میلیارد تومان بلاعوض گذاشتیم و گفتیم که این صندوق باید برای کسانی کار کند که کسی را جز خدا ندارند.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بالغ بر 500 میلیارد تومان برای خدمات ناباروری و قانون جوانی جمعیت در 6 ماه اول سال هزینه شده است.

معاون آمار، فناوری و اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران گفت: باید از برنامه مدیر محور به استراتژی برنامه داده محور تغییر ایجاد شود.

 

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: تمرکز اصلی بر اجرای کامل نسخه نویسی الکترونیکی است و در حال حاضر میزان صدور نسخه های الکترونیکی در بیمه سلامت روزانه تا ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل بیمه گری سازمان بیمه سلامت گفت: بعد از حذف دفترچه‌های کاغذی با توجه به این‌که نیازی به مراجعه حضوری برای تمدید دفترچه نبود، تمدید اعتبار بیمه‌ای به صورت الکترونیک انجام می‌شود و از ابتدای سال تاکنون بیمه بیش از ۲۴ میلیون نفر از همین طریق تمدید شده است.

اداره کل روابط عمومی سازمان بیمه سلامت درباره پرداخت مطالبات داروخانه‌ها به دنبال اجرای طرح دارویار اعلام کرد: مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت تا پایان تیر امسال پرداخت شده و انتقادات مربوط به بدهی معوقه متوجه این سازمان نیست.

پس از اجرای طرح دارویار از ۲۳ تیر ماه امسال ۱۱۹ قلم داروی بدون نسخه با پوشش بیمه‌ای محاسبه می‌شوند که این داروها در شش گروه سرماخوردگی، گوارشی، فرآورده‌های پوستی، ملین و ضد احتقان، ضد سرفه و سایر داروها قرار دارند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران در پیامی ضمن تبریک عید سعید غدیر خم، نوشت: عید غدیر روز شادمانی و مهربانی و بزرگترین عید مسلمانان است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با اجرای طرح دارویار، توزیع یارانه دارو متناسب با نیاز بیماران فارغ از سطح درآمد آنها انجام می‌شود، به گونه‌ای که همه دهک‌های درآمدی جامعه با دارویار از یارانه دارو بهره مند می‌شوند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلات اصلی حوزه بهداشت و درمان ارائه خدمات با کیفیت به مردم است که در این دوره بیمه سلامت مسیر درستی را در خدمات دهی به بیمه شدگان طی می‌کند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان بیمه سلامت ایران از تمام ظرفیت‌ها برای تخصیص اعتبارات به بیماران خاص استفاده می‌کند.
12