رونمایی از اپلیکیشن بیمه سلامت من

بهمن برزگر مدیرعامل محترم شرکت مدیریت سرمایه بیمه سلامت ایرانیان در خصوص معرفی اپلیکیشن "بیمه سلامت من" عنوان نمود: ارائه خدمات در حوزه سلامت بدون کمک گرفتن از تمامی اطلاعات این حوزه در حال حاضر غیر ممکن است.

بهمن برزگر مدیرعامل محترم شرکت مدیریت سرمایه بیمه سلامت ایرانیان در خصوص معرفی اپلیکیشن "بیمه سلامت من" عنوان نمود: ارائه خدمات در حوزه سلامت بدون کمک گرفتن از تمامی اطلاعات این حوزه در حال حاضر غیر ممکن است.

رونمایی از اپلیکیشن بیمه سلامت من

جناب آقای مهندس برزگر مدیرعامل محترم شرکت مدیریت سرمایه بیمه سلامت ایرانیان از اپلیکیشن "بیمه سلامت من" در گردهمایی هفته سلامت با حضور وزیر محترم بهداشت جناب آقای دکتر بهرام عین‌الهی و مدیرعامل محترم سازمان بیمه سلامت ایران جناب آقای دکتر محمدمهدی ناصحی رونمایی نمود.

بهمن برزگر مدیرعامل محترم شرکت مدیریت سرمایه بیمه سلامت ایرانیان در خصوص معرفی اپلیکیشن "بیمه سلامت من" عنوان نمود: ارائه خدمات در حوزه سلامت بدون کمک گرفتن از تمامی اطلاعات این حوزه در حال حاضر غیر ممکن است. خوشبختانه سازمان بیمه سلامت در چند سال اخیر در این حوزه گام برداشته و یکی از مباحث با اهمیت در حوزه الکترونیکی نمودن ارائه خدمات الکترونیکی نمودن فرایندهای سمت بیمه‌شدگان می‌باشد.

وی در ادامه افزود: اگر بخواهیم تعریفی از تحول دیجیتال ارائه نماییم، می‌باست تحولی شگرف در ارتباط با مشتری اتفاق بیافتد و این تحول باید مبتنی بر فناوری مدل‌های جدید فناوری دیجیتال باشد؛ لذا این امر بدون دخالت IT  امکان پذیر نخواهد بود. مبتنی بر این رویکرد در سال 1398 سند برنامه راهبردی سازمان بیمه سلامت ایران تدوین گردید. در این سند مقرر گردید که توسعه حول خدماتی انجام شود که محور آن شهروند و بیمه شده است. برای دستیابی به این مهم باید یکپارچه‌سازی و یکسان‌سازی نحوه ارائه خدمات بیمه‌ای را داشته باشیم و در نهایت باید دفترچه را به عنوان یک عاملی که مانعی در ارائه خدمات یکپارچه الکترونیکی بود، حذف می‌کردیم.

همچنین برزگر در ادامه اظهار داشت: این رویکرد در سال‌های گذشته محور فعالیت‌های سازمان بیمه سلامت ایران قرار گرفت و در حال حاضر توسعه‌ی شهروند محوری ارائه خدمات را به عنوان راهبرد شماره یک این فعالیت‌ها به تمامی شهروندان کشور معرفی می نماییم.

وی با اشاره به نکته نحوه‌ی سرویس‌دهی سازمان بیمه سلامت ایران سخنان خود را ادامه داد: اغلب فرایندهای نظام سازمان بیمه سلامت مبتنی بر رویکرد service provider طراحی گردیده است. این امر، هم در حوزه ارائه خدمت و هم در حوزه معماری سامانه‌های این سازمان مشهود است. مبتنی بر همین رویکرد، نقشه راه برنامه راهبردی سازمان بیمه سلامت ایران در سال 1400 تدوین شد. اولین اقدامی که سازمان بیمه سلامت ایران در این رویکرد انجام داد، سامانه‌های بیمه‌گری و رسیدگی اسناد الکترونیکی را به عنوان یک بحث مهم در تعامل سه گانه‌ی سازمان، موسسات درمان و بیمه‌شدگان طراحی و اجرا کرد. البته که این مهم پیشینه‌ی بسیار زیادی دارد و سامانه‌های بسیاری در این مرحله استقرار پیدا کردند. به طور خاص از سال 1393 رویکرد سازمان بیمه سلامت ایران، ارائه خدمات بر بستر اینترنت بوده است؛ و بدین ترتیب اپلیکیشن "بیمه سلامت من" خروجی جامعی می‌باشد که مبتنی بر این تغییر است و این شرکت آن را اجرا و ارائه نموده است.

عمده فعالیت‌های سازمان در سال 1398 حول محور پروژه نسخه الکترونیک ادامه پیدا کرد و در سال 1399 همزمان با شیوع بیماری کووید-19 نیاز به حذف دفترچه افزایش یافت. خوشبختانه سازمان بیمه سلامت از قبل با رویکرد حذف دفترچه آمادگی داشت و شرکت مدیریت سرمایه توانست این مرحله را به سرعت عملیاتی نماید.

یک بخش همیشه در این چرخه خدمت‌رسانی مغفول مانده بود و آن بخش ارتباط با بیمه‌شدگان بوده است. با توجه به آنکه در دنیای کاغذ همیشه حوزه سلامت در ابتدای چرخه با بیمه‌شده در ارتباط بوده است، این ارتباط در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی به اندازه حداقلی خود رسید و سرویس‌های شهروند محور پاسخی است تا ما بتوانیم در کل چرخه نظام سلامت بیمه‌شدگان را پیگیری و پالایش نماییم.

اهم اهداف مورد نظر شرکت مدیریت سرمایه بیمه سلامت ایرانیان برای ایجاد و بهبود سرویس‌های شهروندی عبارتند از:

1.        تکریم و حمایت از حقوق بیمه‌شده

2.        افزایش رضایتمندی و ارائه خدمات مطلوب به بیمه‌شدگان

3.        حفظ حریم خصوصی در ارایه خدمات الکترونیکی در مراکز تشخیصی – درمانی

4.        دسترسی به تاریخچه نسخ و خدمات دریافت شده

5.        ویرایش اشتباهات کاربری (امکان اصلاح اطلاعات هویتی/ بیمه‌ای)

6.        رضایت‌سنجی بیمه‌شدگان از ارائه‌دهندگان خدمات

7.        تلاش جهت پیشگیری از وارد آمدن خسارات مالی به بیمه‌شدگان و سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان سازمان بیمه‌گر پایه

8.        نظارت بر حسن اجرای مفاد فی‌مابین  سازمان‌های بیمه‌گر پایه و مراکز طرف قرارداد از نظر کمی و کیفی با مشارکت ذی‌نفعان و دریافت‌کنندگان خدمات تشخیصی – درمانی

سرویس‌های الکترونیکی خدمات غیرحضوری (شهروندی) جهت ارائه خدمات به بیمه‌شدگان و شهروندان در قالب سرویس، سامانه و اپلیکیشن "بیمه سلامت من" با قابلیت‌های زیر آماده خدمت‌رسانی شده است:

1.        تصحیح شماره همراه بیمه‌شدگان (با استفاده از سرویس شاهکار)

2.        ثبت نام خانوار (سرپرست)

3.        ثبت عضو (افزایش عائله)

4.        تمدید اعتبار پوشش بیمه‌ای (در صندوق‌های سلامت همگانی و روستاییان)

5.        مشاهده تاریخچه خدمات (نسخ)

6.        نمایش اطلاعات اعضای خانوار

7.        ویرایش تصویر

8.        جستجوی مراکز و پزشکان

9.        دانلود برگ مشخصات دفترچه

10.      مشاهده اطلاعات پوشش بیمه‌ای و همپوشانی

11.      ثبت رضایت از خدمات ارائه شده

12.      ثبت عدم رضایت از خدمات ارائه شده

13.      ثبت نظر برای خدمات ارائه شده

14.      ثبت شکایت از خدمات ارائه شده

لینک های دانلود:

-           سامانه خدمات غیرحضوری (شهروندی) https://bimehsalamatiranian.ir

-           بازار https://cafebazaar.ir/app/ir.webhouse.cshinsurance

-           مایکت  https://myket.ir/app/ir.webhouse.cshinsurance

 

بیمه سلامت همگانی، موجب کاهش چشمگیر هزینه های درمانی شد

بیمه سلامت همگانی، موجب کاهش چشمگیر هزینه های درمانی شد

توسعه همکاری فنی و آموزشی بیمه ایران و پژوهشکده بیمه

توسعه همکاری فنی و آموزشی بیمه ایران و پژوهشکده بیمه

کنگره بین المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت با محوریت کشورهای اسلامی

کنگره بین المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت با محوریت کشورهای اسلامی

حضور در همایش فرصتهای سرمایه گذاری در حوزه سلامت

حضور در همایش فرصتهای سرمایه گذاری در حوزه سلامت

دیدار مدیرعامل شرکت با مدیران دانشگاه علوم پزشکی اراک

دیدار مدیرعامل شرکت با مدیران دانشگاه علوم پزشکی اراک

ابلاغ حکم مدیریت آقای نورالدین رحیمی

ابلاغ حکم مدیریت آقای نورالدین رحیمی

ابلاغ حکم مدیرعاملی و عضو هیات مدیره آقای مهندس عطایی پور

ابلاغ حکم مدیرعاملی و عضو هیات مدیره آقای مهندس عطایی پور

معارفه اعضاء جدید هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری

معارفه اعضاء جدید هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری

 کلنگ زنی ساختمان جدید اداره کل بیمه سلامت استان آذربایجان شرقی با حضور مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران

کلنگ زنی ساختمان جدید اداره کل بیمه سلامت استان آذربایجان شرقی با حضور مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران

کلنگ زنی  احداث ساختمان اداری اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی توسط مدیر عامل  محترم سازمان بیمه سلامت

کلنگ زنی احداث ساختمان اداری اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی توسط مدیر عامل محترم سازمان بیمه سلامت

 غرفه سازمان بیمه سلامت ایران در سی و هشتمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی

غرفه سازمان بیمه سلامت ایران در سی و هشتمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی

برگزاری سیزدهمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران در تهران

برگزاری سیزدهمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران در تهران


دیدگاه خود را بیان کنید