رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

امیدواریم منابع مالی مورد نیاز طرح دارویار به موقع تامین شود

امیدواریم منابع مالی مورد نیاز طرح دارویار به موقع تامین شود
تاريخ:هفتم آبان 1401 ساعت 20:17   |   کد : 20122   |   مشاهده: 4610

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از نگرانی‌های ما، تامین منابع مالی طرح دارویار است و امیدواریم منابع مالی مربوطه توسط سازمان برنامه و بودجه به موقع تامین شود.

به گزارش پایگاه خبری بیمه سلامت ایران، حسین علی شهریاری در آیین نکوداشت روز ملی بیمه سلامت افزود: بسیاری از داروهای بیماران دیابتی تحت پوشش بیمه نیست. طرح دارویار ملی است و فقط به وزارت بهداشت مربوط نیست.

وی ادامه داد: در دو تا سه سال ابتدای طرح تحول سلامت این اتفاق افتاد که وقتی فرد بیمار به بیمارستان مراجعه می‌کرد، تمام هزینه‌های بیماران پرداخت می‌شد. راه اندازی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج اقدام بسیار بزرگی بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بیمه سلامت در طرح دارویار که کار بزرگی است، تلاش‌های زیادی انجام داد، اما هنوز پرداختی از جیب مردم بسیار زیاد است. در جلساتی در ستاد مقابله با کرونا، رییس جمهوری تاکید کرد که میزان پرداختی از جیب مردم در زمینه دارو نباید افزایش پیدا کند و همچنین نباید کمبود دارویی داشته باشیم.

شهریاری ادامه داد: دولت سیزدهم و مجلس یازدهم باید اقداماتی انجام بدهند و صحبت‌هایی کنند که حتما محقق شود.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: در دو سال گذشته بیشترین دغدغه کمیسیون بهداشت و درمان، بحث دارو بوده و در این زمینه بیشترین جلسه‌ها را داشتیم.

https://www.ihiic.ir/News/1/20122

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان