مدیرعامل سازمان بیمه سلامت خبر داد:

پوشش بیمه‌ای ۱۰۰ قلم دارو در سازمان بیمه سلامت

پوشش بیمه‌ای ۱۰۰ قلم دارو در سازمان بیمه سلامت
تاريخ:دهم ارديبهشت 1401 ساعت 11:45   |   کد : 75   |   مشاهده: 6908

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در راستای کاهش هزینه‌های دارویی آحاد جامعه، ۱۰۰ قلم دارویی که سال گذشته افزایش قیمت یافت اما به دلیل نداشتن منابع بیمه‌ای تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر پایه قرار نگرفته بود، به طور کامل مورد تعهد این سازمان قرار گرفت.

به گزارش سازمان بیمه سلامت، دکتر محمد مهدی ناصحی افزود: سال گذشته ۵۶۰ قلم دارو در کشور افزایش قیمت داشت که ۴۶۰ قلم از آنها تحت پوشش بیمه قرار گرفت و ۱۰۰ قلم همچنان بدون پوشش بیمه‌ای باقی ماند. این امر باعث افزایش هزینه‌های پرداخت از جیب مردم شد؛ زیرا دریافت ۱۰۰ قلم دارو بدون پوشش بیمه‌ای هزینه بالایی را به دنبال داشت.

وی ادامه داد: با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده در این زمینه از سوی سازمان بیمه سلامت ایران و همچنین قول مساعد دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر تامین منابع مورد نیاز سازمان‌های بیمه‌گر پایه، از هفتم اردیبهشت ماه سال جاری قیمت این داروها با پوشش کامل بیمه‌ای در سامانه‌های سازمان بیمه سلامت ایران مورد پذیرش و اصلاح قرار گرفت و تعهدات مربوط به این داروها افزایش یافت.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اظهار کرد: از این به بعد بیمه‌شدگان در بخش بستری ۱۰ درصد و در بخش سرپایی ۳۰ درصد را به عنوان سهم بیمه شده و سازمان بیمه سلامت نیز بر اساس تعهدات خود ۹۰ درصد در بخش بستری و ۷۰ درصد در بخش سرپایی را پرداخت خواهند کرد.

ناصحی گفت: امیدواریم با تامین منابع لازم بتوانیم به تدریج شاهد افزایش تعهدات بیمه‌ای و کاهش سهم پرداخت از جیب مردم در هزینه‌های سلامت باشیم.

https://www.ihiic.ir/News/1/75

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان