مدیرعامل سازمان بیمه سلامت:

نسخه الکترونیک از زیرساخت‌های اصلی طرح دارویار است

نسخه الکترونیک از زیرساخت‌های اصلی طرح دارویار است
تاريخ:چهارم مرداد 1401 ساعت 15:04   |   کد : 10094   |   مشاهده: 5742
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: نسخه الکترونیک از زیرساخت‌های اصلی طرح دارویار است و اگر نسخه الکترونیک نبود، امکان اجرای طرح را نداشتیم، با نسخه الکترونیک قیمت‌ها را در سیستم اصلاح می‌کنیم و امکان افزایش سهم بیمه و یارانه فراهم است.
به گزارش پایگاه خبری بیمه سلامت و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمد مهدی ناصحی در برنامه میز اقتصاد گفت: بیمه از زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح دارویار بود؛ طرح بیمه همگانی را با حداقل ۶ میلیون بیمه شده رایگان اجرایی و فرصت را فراهم کردیم تا همه مردم ایران حتی در دهک‌های بالاتر جامعه از بیمه سلامت استفاده کنند و فرصت سه ماه گذاشته‌ایم و همه ایرانیان می‌توانند تا سه ماه از بیمه رایگان استفاده کنند.

وی افزود: مردم می‌توانند به پیشخوان دولت یا سامانه بیمه سلامت مراجعه و اطلاعات لازم را از سامانه ۱۶۶۶ دریافت کنند و افراد با مراجعه بلافاصله بیمه می‌شوند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: اکنون مشکل خاصی در سامانه‌ها نداریم، اما برخی پزشکان در طرح نیستند و این امکان فراهم شده است تا آنان نسخه کاغذی بنویسند و در واقع فرصت کوتاهی برای اتصال به نسخه نویسی الکترونیک فراهم شده است که در جلسه تدابیر دارو، جزئیات آن بررسی می‌شود.

وی افزود: اطلاعات کامل قیمت‌ها را از سازمان غذا و دارو دریافت کرده‌ایم و قیمت‌ها بارگذاری شده است و در طرح دارویار، سهم بیمه، سهم یارانه دارو و سهم مردم داریم و سهم مردم در قیمت‌گذاری افزایش پیدا نکرده است و اگر اطلاعاتی از افزایش پرداختی مردم منتشر می‌شود؛ یا تخلف روی داده یا به علت برخی مسائل دیگر این اتفاق افتاده است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: مردم می‌توانند تخلف را به سامانه ۱۹۰ یا ۱۶۶۶ گزارش کنند، طرح بزرگی اجرایی شده است و ما ۷۰ درصد بازرسی از داروخانه‌ها را انجام داده‌ایم و زیر ۵ درصد گران‌فروشی دارو گزارش شده است و نظارت‌های میدانی بسیار قوت گرفته است تا طرح دارویار به خوبی اجرایی شود.

ناصحی گفت: قیمت پایه بیمه در طرح دارویار تغییر کرده است، به همین علت پرداختی مردم در برخی دارو‌ها کاهش پیدا می‌کند؛ در واقع همین تغییر قیمت پایه برای پوشش بیمه‌ای در ۹ روز اجرای طرح دارویار موجب شده است که ۲۰ درصد هزینه‌های بیمه افزایش پیدا کند، اما پرداختی از جیب بیماران در برخی موارد کاهش یابد.

وی اظهار کرد: در قانون و شورای عالی بیمه پیش بینی شده است که نسخه‌های کاغذی در صورت قطعی سامانه‌ها پذیرفته شوند.

https://www.ihiic.ir/news/1/10094

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان