مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران خبر داد:

اقدامات موثر بیمه سلامت در اتصال به پنجره واحد دولت هوشمند

اقدامات موثر بیمه سلامت در اتصال به پنجره واحد دولت هوشمند
تاريخ:دوازدهم مهر 1401 ساعت 16:14   |   کد : 20114   |   مشاهده: 5061
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از اقدامات موثر بیمه سلامت در اتصال به پنجره واحد دولت هوشمند خبر داد و گفت: تا پایان مهر ماه سال جاری سه خدمت دیگر بیمه سلامت به پنجره واحد دولت هوشمند متصل می‌شود.
محمد مهدی ناصحی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران درباره آخرین پیشرفت سازمان درباره اتصال به پنجره واحد الکترونیک گفت: بیمه سلامت یکی از دستگاه هایی است که خدمات الکترونیک بسیاری دارد، به طوری که 8 خدمت در این سازمان به طور 100 درصد الکترونیکی ارایه می شود؛ خوشبختانه برای اتصال به پنجره واحد دولت هوشمند نیز از سال گذشته اقداماتی انجام شده است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: یکی از خدمات مورد نیاز مردم در بیمه همگانی اتصال پزشک به جمعیت بود که این کار انجام شده و اقدام مهم دیگر سامانه رضایت سنجی و ارتباط مردمی است که به سامانه دولت هوشمند متصل شده است، به طوری که می توان رضایت سنجی خدمات را در حوزه مختلف مورد ارزیابی قرار داد.

وی تصریح کرد: همچنین تا پایان مهر ماه سال جاری سه خدمت دیگر به پنجره متصل می‌شود، به عنوان مثال اسنادی که توسط مراکز ارایه دهنده خدمت ارسال می شود در پنجره واحد دولت دیده می شود، ضمن اینکه رسیدگی به اسناد متفرقه و تایید نسخ نیز در شبکه الکترونیک هوشمند دولت قابل رویت است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، با بیان اینکه خدماتی از جمله نسخه نویسی، نظام ارجاع، رسیدگی به نسخ، تایید خدمات خسارت متفرقه و خدمات خارج از شمول به صورت الکترونیکی ارایه می شود تاکید کرد: الکترونیکی شدن یک سوم خدمات تا پایان شهریور انجام شده به طوری که از 8 خدمت 2 خدمت اجرایی شده است.

ناصحی درباره آخرین وضعیت تخصیص بودجه 5 هزار میلیارد تومان برای درمان بیماران صعب العلاج گفت: خوشبختانه طبق زمان بندی انجام شده و تاییدی که از شورای نگهبان صورت گرفت، ابلاغیه اجرای قانون از هفته پیش به سازمان ارسال شده و بسته های خدمت توسط سازمان و معاونت درمان وزارت بهداشت نوشته شده است. البته سازمان برنامه نیز در خصوص تامین اعتبارات در مرحله اول به وعده خود عمل کرده است.

وی با اشاره به اینکه سعی می کنیم 5 هزار میلیارد تومان برای بیماران صعب العلاج را به صورت صحیح هزینه کنیم گفت: پرونده های قبلی را بررسی می کنیم و تا حد امکان در کمیسیون های استانی به آنها رسیدگی و در صورت امکان پرداخت می کنیم.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، با تاکید بر اینکه بیمه های تکمیلی اقدامات خوبی را در بحث نسخه نویسی الکترونیکی شروع کردند افزود: پیشرفت ها تا حدودی خوب است اما با همکاری همه بیمه های پایه کارها با سرعت پیش می رود.

ناصحی از پرداخت مطالبات شهریور ماه داروخانه های سراسر کشور در طرح دارویار خبر داد و گفت: تعاملات و هماهنگی ها در این خصوص قابل قبول است و مشکل خاصی وجود ندارد.

https://www.ihiic.ir/news/1/20114

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان