وزیر بهداشت:

راه حل مشکلات سلامت مردم در بیمه‌ها است

راه حل مشکلات سلامت مردم در بیمه‌ها است
تاريخ:هفتم آبان 1401 ساعت 20:20   |   کد : 20123   |   مشاهده: 4529

وزیر بهداشت گفت: راه حل مشکلات سلامت مردم در بیمه‌هاست و هرچه بیمه‌ها قوی‌تر شوند، موفق‌تر خواهیم بود، زیرا بیمه‌ها می‌توانند هزینه‌ها را کنترل کنند و شاید راهکارهایی مانند تجمیع بیمه‌ها یکی از راه حل‌ها باشد.

به گزارش پایگاه خبری بیمه سلامت ایران بهرام عین اللهی در آیین نکوداشت روز ملی بیمه سلامت افزود: هر موفقیتی در حوزه بیمه همگانی و بیماران خاص ایجاد شده را مدیون زحمات کارکنان هستیم. باید ببینیم جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت چه جایگاهی دارد. هفته گذشته در نشست منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت بودیم و همه شاخص‌ها را به صورت نمودار با هم مقایسه می‌کردند. جمهوری اسلامی ایران در تمام شاخص‌ها با فاصله زیاد از تمام کشورها قرار داشت و برتر بود. ولی در یک شاخص که سیگار بود، جایگاه کمتری داریم. ارزانی سیگار در کشور هنر نیست. در تمام نمودارها مشاهده می‌شود که هر جا سیگار گران شده، خرید و مصرف و عوارض آن کمتر شده است.

وی ادامه داد: ایران در زمینه کرونا، رتبه برتر موفقیت را گرفته و در شروع دولت با ۲۰ هزار بستری و ۸ هزار بیمار بدحال و مرگ و میر بیش از ۷۰۰ نفر مواجه بودیم. از آن وضعیت به اینجا رسیدیم که می‌گویند در مبارزه با کرونا ممتاز هستید. تنها کشوری که در منطقه، واکسن تولید کرده، جمهوری اسلامی ایران است. ما در شرایطی واکسن تولید می‌کنیم که با تحریم مواجهیم. در سازمان جهانی بهداشت اعلام کردم که وقتی بانک ما تحریم است، پزشکی هم تحریم است.

وزیر بهداشت گفت: به واسطه تحریم‌ها، مشکلات فراوان اقتصادی برای ما ایجاد کردند. امروزه ۱۵۵ میلیون واکسن کرونا در کشور تزریق و حاشیه امن ایجاد شد. این موفقیت‌ها را مردم به وجود آوردند، زیرا اگر بهترین طرح را هم ارائه بدهید و مردم همراهی نکنند، طرح موفق نمی‌شود. مجلس در زمینه بیمه و اعتبارات کمک‌های زیادی به ما کرد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۵ هزار و ۵۰۰ پروژه عمرانی نیمه تمام داریم و گفته شده هیچ طرح جدیدی شروع نشود تا طرح‌های نیمه تمام تکمیل شوند.

عین اللهی افزود: ما برای تهیه دارو، ارز ترجیحی می‌دادیم و به جای ۸۰ میلیون نفر، ۴۰۰ میلیون نفر را پوشش می‌دادیم. در عراق و افغانستان و کشورهای همسایه، داروهای ایرانی مصرف می‌شد و این در حالی بود که صادر نشده بود. مجلس به وزارت بهداشت اجازه داد که ارز دارو، به نیمایی تبدیل شود.

وی بیان کرد: در زمینه نسخه الکترونیک به اجرای ۹۸ درصدی رسیدیم و امیدواریم پرونده الکترونیک را به نتیجه برسانیم و پیشنهاد می‌کنم که پرونده الکترونیک از بیماران خاص و صعب العلاج راه اندازی شود.

وی اظهار کرد: در کوتاه مدت نمی‌توان در انتظار طرح‌های ایده آل نشست و مجبوریم راهی را انتخاب کنیم. با وضعیت مجلس و کمیسیون بهداشت و درمان و حمایت‌های انجام شده، شروع خوبی در طرح دارویار داشتیم. در زمینه طرح دارو رسان، بارها گفتیم که مردم به زحمت می‌آیند و دارو را دریافت می‌کنند.

وزیر بهداشت گفت: پرستاران در نظام درمانی، مهمترین نیرو هستند. قانون تعرفه گذاری پرستاری در سال ۱۳۸۷ مصوب و تاکنون اجرا نشده بود. ما این قانون را برای اولین بار در شورای عالی بیمه سلامت مصوب کردیم و بعد به هیات دولت بردم و اجرا شد.

وی ادامه داد: جمعیت ما کاهش یافته و اگر به سمت پیری جمعیت برویم، دیگر هیچ برنامه توسعه نمی‌توانیم داشته باشیم. مجلس قانون جوانی جمعیت را تصویب کرد. ما در کشور ۴.۵ میلیون زوج نابارور داریم که هزینه درمانی این افراد بالاست. در این زمینه بیمه سلامت هزینه‌ها را تا ۹۰ درصد تقبل کرده است. همچنین خانم‌های باردار که بیمه ندارند تا دو سال و کودکان آنها تا ۵ سال ییمه می‌شوند.

عین اللهی اظهار کرد: باید تلاش کنیم که بیمه همگانی سلامت پایدار بماند و تخمین می‌زنیم حدود ۵۰۰ هزار و تا یک میلیون تحت پوشش بیمه نیستند.

https://www.ihiic.ir/news/1/20123

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان